Czekamy na wyniki Samsung Galaxy Awards, czyli nagród, które wpłyną na przyszłość polskiego TikToka! Tymczasem porozmawialiśmy z Dominiką Skirlo, Brand Strategist marki TikTok i Magdą Sielachowicz-Nowakowską, Head of Marketing Samsung Electronics Polska, które zasiadają w jury konkursu.
Jak bardzo rozwinął się TikTok w ostatnich latach?
Dominika: TikTok, którego misją jest inspirowanie i szerzenie radości, rozwija się bardzo dynamicznie. To, co świetnie obrazuje jak bardzo rozwinął się TikTok, to fakt, że mamy już ponad miliard użytkowników. Dodatkowo nasza społeczność to obecnie w większości osoby dorosłe. Dlatego treści, jakie zobaczymy na TikToku doskonale to odzwierciedlają.
Jak platforma przyjęła się w Polsce i jakie treści dominują w naszym kraju?
TikTok w Polsce na początku został przyjęty przez wczesnych adaptatorów, obecnie jednak jest jedną najczęściej pobieranych aplikacji. Polakom podobają się na pewno treści, które z nami, Polakami, rezonują. Dlatego często użytkownicy inspirują siebie wzajemnie, widzą trend globalny, który przyjmuje większa ilość osób, Polska również bierze udział w trendach i pokazujemy treści z którymi każdy z nas w jakiś sposób może się utożsamić.
Co najbardziej przyciąga ludzi do tej platformy?
Jest wiele czynników, które sprawiają, że TikTok przyciąga masę użytkowników. Przede wszystkim to fakt, że jako platforma rozrywkowa dostarczamy naszym użytkownikom nieskończony strumień treści. Kolejnym jest algorytm TikToka, który uczy się preferencji użytkowników i jest w stanie zaproponować spersonalizowany feed – stąd też nazwa Dla Ciebie. Dodatkowo, użytkownicy TikToka mówią również, że aplikacja podnosi ich na duchu.
Wiele osób wciąż myśli, że to platforma do tańców przy muzyce. Co jest oczywiście nieprawdą. Jakie nieoczekiwane/nietypowe treści i trendy pojawiły się na TikToku w ostatnim czasie?
Ponieważ algorytm TikToka personalizuje nasze doświadczenie w aplikacji, każdy użytkownik jest w stanie znaleźć treści które go zainteresują. Od komedii, nauki języków obcych, porad ekspertów jak lekarzy, prawników czy nawet porad dotyczących pielęgnacji ogrodu. Jeżeli chodzi o trendy to zmieniają się one bardzo dynamicznie – coś co było trendem kilka tygodni temu, teraz trendem już nie jest. Najlepszym sposobem na sprawdzanie trendów jest trzymanie ręki na pulsie i spędzanie czasu na TikToku.
Część kreatywnych osób i podmiotów wciąż ociąga się z założeniem konta na TikToku. Jakie możliwości oferuje względem innych mediów społecznościowych?
Przede wszystkim należy pamiętać, że TikTok nie jest platformą społecznościową – jest platformą rozrywkową. Algorytm działa na content grafie, czyli to dobre treści, o których decydują użytkownicy, są częściej pokazywane. Dlatego jeżeli nasze TikToki będą ciekawe i przyciągały zainteresowanie użytkowników, mamy szansę na świetne wyniki, a nawet na viral! Dodatkowo, jedną z kluczowych wartości TikToka i naszej społeczności to autentyczność, dlatego chcemy pokazywać się właśnie z tej najbardziej prawdziwej nam strony.
Co mogą zyskać marki, które są na TikToku? Jakiego rodzaju zaangażowanie dominuje na platformie?
Dla marek TikTok to przede wszystkim efektywna platforma video do prowadzenia działań reklamowych. TikTok ma w swojej ofercie rozwiązania na każde cele marketingowe i sprzedażowe: marki na TikToku mogą dotrzeć do swoich docelowych odbiorców, zwiększyć świadomość czy zaangażować użytkowników w swoje kampanie i wiele więcej.
Na co najbardziej zwracacie uwagę przy ocenianiu zgłoszeń do Galaxy Awards? Jak skutecznie zawalczyć o Waszą uwagę?
Proces oceny zgłoszeń był bardzo trudny, ponieważ treści były bardzo ciekawe i angażujące. Przy każdej kategorii konkursowej braliśmy pod uwagę inne elementy, ale te kluczowe to zawsze oryginalność, kreatywność i natywnie TikTokowy kontent, czyli przede wszystkim wciągające video!
Zacznijmy od tego, dlaczego Samsung postanowił wejść we współpracę z właśnie tą platformą społecznościową?
Magda: Jesteśmy blisko naszych użytkowników, więc tam gdzie Oni, tam także my. Społeczność TikToka jest kreatywna, ciekawa świata i uwielbia odkrywać – to idealne warunki, w których powstają nowe trendy i zjawiska i trochę takiego #IYKYK. To wszystko jest wpisane także w DNA naszej marki – celebrujemy kreatywność i podążamy nieprzetartymi szlakami. Nie boimy się eksperymentować i przełamywać pewnych barier i za taką postawę chcemy docenić i nagrodzić również młodych twórców.
W jaki sposób urządzenia Samsung mogą współgrać z korzystaniem z platformy?
Smartfony nosimy przy sobie na co dzień. Łapiemy ulotne chwile, zabawne momenty, ważne momenty. Mamy kontakt z najbliższymi. To też często personalne domy produkcyjne. Na TikToku autentyczność idzie w parze z kreatywnością – z podobnego założenia wychodzimy w Samsung. Seria Galaxy A daje naszym użytkownikom możliwości i narzędzia, które w połączeniu z ich własną inwencją i kreatywnością dają niesamowity efekt, zaś TikTok jest przestrzenią, w której mogą dzielić się nim ze światem. Ten mix to nowa i świeża jakość digitalowej sztuki.
Samsung współpracuje z jednymi z najciekawszych polskich influencerów. Jak ten rynek się zmienił w ostatnich latach?
Do każdej z takich współprac podchodzimy bardzo serio. To trochę jak przedstawienie kogoś rodzinie. Jako marka zdecydowanie preferujemy długotrwałe, oparte na wzajemnym zaufaniu i zrozumieniu związki, niż chwilowe zauroczenia (śmiech) z Twórcami. Jesteśmy stali w uczuciach. Nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie miało się to zmienić.
Co marki najbardziej cenią we współpracy z influencerami, a jakie są największe wyzwania?
Liczy się wzajemna chemia, wspólne wartości i styl życia. To co najbardziej cenimy we współpracy jako marka, jest równocześnie największym wyzwaniem, bo trudno o perfect match. Nam się jednak udało i bardzo cenimy sobie nasze współprace i relacje z Twórcami. Tym, co procentuje i o co warto dbać w takiej współpracy to właśnie autentyczność i wzajemne dopasowanie. Nasza współpraca ma przynosić także fun.
Czego możemy spodziewać się po gali Galaxy Awards?
Kreatywni, którzy realizują swoje pomysły zasługują na wyjątkową oprawę. To założenie towarzyszyło nam przy tworzeniu koncepcji plebiscytu Galaxy Awards zwieńczonego wielką, finałową galą. Chcemy dać naszym finalistom przestrzeń do zaprezentowania się szerszej publiczności, a przede wszystkim docenić ich talent i kreatywność, pokazując że traktujemy Ich twórczość z należnym szacunkiem. Talent wymaga celebracji!